پاسخ پایگاه همدان شطرنج به ندای محبت آمیز همشهری های عزیز

پایگاه همدان شطرنج

براحتی می توانستم تصور کنم

روزگاری بخاطر نقدهایم مرا نکوهش کنند و به آرامش بیشتری دعوت کنند

ولی

هرگز نمی توانستم تصور کنم

روزگاری هم بخاطر نقد نکردن مرا نکوهش کنند و به حساسیت بیشتر فرا خوانند

 

( مطلب زیر پاسخی است به ندای محبت آمیز همشهری های عزیزم !؟ ) 

حق با شماست ...

آنگونه که انتظار داشتیم پس از استعفای اجباری رئیس اسبق و کوچ دسته جمعی اعضای غیر شطرنجی هیأت شطرنج قبلی استان همدان ؟! همه کارهای انجام نگرفته در سالیان متمادی ( بویژه یکسال و نیم گذشته ) بسرعت اجرایی شود و در عرض چندماه ، کل ضعف های هیأت شطرنج استان همدان ، توسط رئیس و اعضای جدید آن مجموعه برطرف شود ؛ متاسفانه به واقعیت مبدل نگشت که البته در عالم واقعیت هم چندان شدنی نبود !؟

اما از حق هم نباید گذشت که در همین مدت کوتاه کارهای خوبی نیز صورت پذیرفت ؛ از جمله : نشستن مردی با ایمان بر صندلی ریاست هیأت شطرنج استان همدان که حداقل سعی میکند از دروغ گفتن و تهمت زدن و دشمنی کردن با شطرنج بازان و شطرنج دوستان بپرهیزد ! ؛ سپردن مسئولیت دبیری هیأت شطرنج استان همدان به فردی متخصص و دلسوز و دارای سلامت کاری و مالی و اخلاقی و ... ؛ انتصاب فردی به عنوان نایب رئیس که فقط سعی دارد به وظایف مربوط به خودش بدرستی عمل کند و نه ارائه دهنده ی راههای چگونگی جنگ و ستیز بیشتر رئیس هیأت با شطرنجبازان همدانی با اهدافی خاص باشد ؟! ؛ برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان ( که بنابر دلایلی نامعلوم ؟! البته خیلی هم معلوم !؟ داشت به خاطره تبدیل می شد ! ) و برگزاری مسابقات شطرنج انتخابی همه ی رده های سنی در هر دو بخش پسران و دختران ( البته به شکل قانونمند ! ) ؛ برگزاری اردوی آموزشی برای منتخبین رده های سنی ( درحالیکه سال گذشته تا 48 ساعت مانده به استارت مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان کشور ، آینده سازان ورزش شطرنج استان همدان در اضطراب اعزام شدن و یا نشدن به مسابقات مذکور بودند ! ) ؛ تقسیم داوری های مسابقات بین همه داوران شطرنج استان همدان ( برخلاف سال های گذشته که ابر و باد و مه و خورشید و رئیس هیأت در کار بودند تا بعضی ها ، با قبضه ی کامل همه ی داوری های شطرنج استان همدان و حتی زورکی هم که شده ، بالاخره داور بشن ! ) ؛ سرعت بخشیدن به روال تایید عضویت شطرنجبازان همدان در سیستم جامع فدراسیون شطرنج با عدم دخالت های غیرقانونی شخص رئیس و همراهان وابسته ؛ کمتر شدن فاصله ی آنچه که در عالم واقعیت در فضای ورزش شطرنج استان همدان اتفاق می افتد با آنچه که تحت عنوان گزارش عملکرد و آمارهای گوناگون به فدراسیون شطرنج ، اداره کل ورزش و جوانان و رسانه ها ارسال میگردد ؟! ( دلیل استفاده از عبارت "کمتر شدن فاصله" بدان جهت است که مسئولین ارشد اسبق هیأت شطرنج ، بنابر شواهد موجود ! با ارائه ی آمار جعلی از آن طرف بام افتاده بودند !؟ و مسئولین جدید هیأت شطرنج نیز با عدم ارسال کامل آمار آنچه که انجام می دهند ! از این طرف بام درحال افتادن هستند !؟ ) ؛ همچنین عقد تفاهم نامه های همکاری با آموزش و پرورش استان همدان ، مراکز آموزش عالی استان همدان و دیگر مراکز مربوطه و همچنین انجام امور جاری هیأت شطرنج استان همدان در حد تقریباً قابل قبول .

بگذریم ...

ما کجا و تعریف از هیأت شطرنج جدید که فعلاً منتقدی به نام "مهدی سلیم" ندارد و انتقاد از هیأت شطرنج قبلی که منتقدی به نام "مهدی سلیم" داشت ؛ کجـــــــــــا !

اما به یکایک اعضای جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان پیشنهاد می کنیم که حداقل کمی به گذشته ای که بر همه ی ما گذشت ! فکر کنیم و زمانی را به یاد بیاوریم که در اثر عدم تحمل عقاید متفاوت یکدیگر ، آنقدر از هم دور شده بودیم که مجبور به تن دادن به شرایطی شده بودیم که هر یک از ما توسط مسئولین ارشد اسبق هیأت شطرنج استان همدان به گونه ای تحقیر و مورد ظلم آشکار و نهان قرار می گرفت و بسیار دردهــــــــــــا کشیدیم که نهایتاً بتوانیم از شدت زجری که بر همه ی ما وارد می گشت ؟! دوباره به یک پیکره ی واحد تبدیل شویم و متفق القول بپذیریم که باید دست در دست هم ! شرایط کلی هیأت شطرنج استان همدان و خودمان ! را تغییر دهیم و تا برآورده شدن خواسته های بحقمان نیز ایستادگی کنیم و بعضی هایمان نیز از جمله خودم ! در این راه سخت ، هزینه های معنوی و مادی بسیاری متحمل شدیم .

اما بالاخره بـــــاهـــــم بودنمان نتیجه داد ...

پس هم اکنون که با یاری خداوند مهربان ، شاهد رسیدن به اولین هدفمان که ایجاد بستری سالم برای پیشرفت کیفی و کمی ورزش شطرنج استان همدان با رفتن غیرشطرنجی ها ! از هیأت شطرنج استان همدان بود ؛ دست یافتیم باید در برخورد با اعضای هیأت شطرنج جدید استان همدان ، با رویکردی خوش بینانه و آماده ی تعامل و همکاری در راه تحقق هدف اصلی که همانا ارتقاء ورزش شطرنج استان عزیزمان است ، بی نهایت کوشا باشیم و ضمناً در این مسیر ناهموار !؟ از دایره عدل ، منطق ، صبر ، ادب ، گفتگوی سازنده و همچنین از پاسداشت خدمات زحمتکشان دوره های قبلی و فعلی هیأت شطرنج استان همدان ، نیز غافل نشویم .

و مهم تر از آن انتظار نداشته باشیم که همه کارهای روی هم انبار شده و پیش رو ، در عرض فقط چند ماه سروسامان بگیرد ؛ باید فرصت بدهیم که دوستان مسئول علاوه بر دریافت درک کاملی از شرایطی که در آن قرار گرفته اند و تسلط یافتن به زوایای پیدا و نهان مسئولیت هایی که بر عهده گرفتند ؛ با همکاری همه ی شطرنج دوستان و توکل به خداوند ستارالعیوب در این راه ، هرچند آهسته ، اما پیوسته گام به گام جلو بروند تا انشاالله به مرحله ای که در شأن جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان است ؛ برسیم .

البته متقابلاً رئیس و اعضای جدید هیأت شطرنج استان همدان نیز باید بدانند همانگونه که شطرنج دوستان درد کشیده ی همدانی در این مدت برای همه کارهای این عزیزان تلاشگر ، کف پی در پی زدند ! و از اشتباهات آنان نیز گذر کردند و از محدود کندرویها و تندرویها هم چشم پوشی نمودند ؛ شایسته بهترین ها هستند و دیگز زمان آزمایش و خطای مسئولین گرامی هیأت شطرنج استان همدان به پایان رسیده است .

Blog Skin

 هیأت شطرنج استان همدان

باز هم دریغ از حتی کسب یک رتبه ی تک رقمی

        

همچنین لازم به یادآوریست که پایگاه همدان شطرنج ، همچون همیشه یاور همه ی تلاشگران عرصه ی اندیشه ای که با جان و دل ، در جهت برآورده کردن رضایت خداوند متعال ، درحال ارائه ی خدمت به خلق می باشند ؛ خواهد بود و در این راه از هیچگونه کمکی اجتناب نخواهد کرد و همواره در کنار اعضای سختکوش هیأت شطرنج استان همدان و شطرنج دوستان واقعی ، باقی خواهد ماند .

و اما دلیل نگارش این مطلب ، گلایه ها و حتی اعتراضات پراکنده ی حضوری و تلفنی برخی از پیشکسوتان ، قهرمانان ، مربیان ، داوران ، بازیکنان و خانواده های گرامی شطرنج آموزان عزیز بود که خواستار توجه بیشتر پایگاه همدان شطرنج ، همچون گذشته ، به عملکردهای هیأت شطرنج استان همدان و شخص رئیس آن شده بودند .

لذا بدینوسیله به اطلاع دوستان شطرنجی و مسئولین شطرنجی می رساند که تا 13 آبان ماه 1393 یعنی گذشت يک سال از فعالیت کادر جدید هیأت شطرنج ، این رسانه ی خبری تخصصی همچنان از انتشار هرگونه مطلب نقادانه ای در رابطه با عملکرد هیأت شطرنج استان همدان ، بدون آنکه بخواهد تایید کننده یا رد کننده عملکردهای آن مجموعه ی محترم باشد ؛ اجتناب خواهد کرد و بر اساس وظیفه ی شطرنجی و رسانه ای با تمام وجود نیز از هیأت شطرنج استان همدان دفاع خواهد نمود ؛ زیرا معتقد است در این شرایط خاص که متاسفانه همه ما حتی بصورت روزانه شاهد نفرت پراکنی برخی از وام دارهای ! کادر اسبق در خانه شطرنج همدان ، فضای مجازی و هر کجای دیگر هستیم ؛ باید به عزیزان مسئول علاوه بر فرصت انجام کار ، آرامش روانی انجام کار را نیز بدهیم .

البته پس از تاریخ ذکر شده ؛ بر اساس رسالت شطرنجی و رسانه ای خویش در صورت ضرورت به تجزیه و تحلیل عملکردهای مثبت و منفی هیأت شطرنج استان همدان ، یقیناً خواهیم پرداخت .

و یک توصیه دوستانه هم به برخی از دوستان قدیمی ! که با از هم پاشیده شدن امپراطوری پوشالی خودساخته شان ! توسط شطرنج دوستان واقعی ! بجای حداقل ندامت درونی از کارهای اشتباهشان ! که اولین وظیفه ی شرعی آنان نیز می بود و همچنان نیز هست ؛ خصمانه به انتظار بوجود آمدن کوچکترین تفاوت دیدگاه بین شطرنج بازان و اعضای هیأت شطرنج نشسته اند ! که به قول معروف "آب را گل آلوده کنند و ماهی مرادشان را صید کنند" ( که البته زهی خیال باطل ! ) : دوستان قدیمی موکداً به شما عزیزان توصیه میکنیم از فرصت گرانبهایی که اعضای جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان ، با گذشت قابل تقدیرشان ! دوباره به شما عنایت کرده اند با تمام توان استفاده کنید و قدر بزرگواری و نجابت این عزیزان که روزگاری شما مسئولین ارشد اسبق !؟ با آنان منصفانه برخورد نکردید ؟! را بدانید و همواره سپاسگزار باشید و خیلی خوب هم بخاطر بسپارید ؛ شطرنج دوستانی که فریب قدرت اجرایی شما در دوران مسئولیت هایتان را نخوردند ، همچنان فریب افکار تفرقه بیندازانه ی شما را هم نخواهند خورد ! پس خواهشاً معیارهای اخلاقی و شطرنجی باقی ماندن در این جامعه ی ورزشی - فرهنگی - ارزشی را رعایت کنید .

سرکار خانم مژده شکری ( رئیس اسبق هیأت شطرنج استان همدان بمدت سه سال )

همچنین وظیفه ی خود می دانیم از خدمات ارزشمند و بی شمار ، همه ی مسئولین هیأت شطرنج استان همدان ، از بدو تاسیس تا حال ؛ بالخص از سرکارخانم مژده شکری که تحولی بزرگ در ورزش شطرنج استان همدان بوجود آوردند ؛ بی نهایت سپاسگزاری نمائیم .

ای کاش همه ما ( سرکارخانم مژده شکری ، شطرنج دوستان همدانی ، اعضای هیأت شطرنج استان همدان ، پایگاه همدان شطرنج ) با تأمل بیشتر در گفتار و رفتار خود ، اجازه ی دور شدن از هدف مشترکمان که همانا پیشرفت ورزش شطرنج استان همدان ، دست در دست هم بود ، را به خود نمی دادیم ؛ تا تعداد انگشت شماری "شطرنج نمای منفعت طلب" نمی توانستند با آتش افروزی و دامن زدن به تفاوت دیدگاهای هریک از ما نسبت به هم و شطرنج ، به اهداف غیر شطرنجی شان برسند .

آرزویی که هرگز محقق نشد ...

جناب آقای احمد علی بابایی ( رئیس جدید هیأت شطرنج استان همدان بمدت ؟ )

ضمناً علاوه بر آرزوی موفقیت روزافزون برای رئیس و اعضای جدید هیأت شطرنج استان همدان ، امیدواریم که جناب آقای احمد علی بابایی به عنوان سکاندار این مجموعه ، با مطالعه ی دقیق ورزش شطرنج استان همدان و شناخت کافی فراز و نشیب های پیموده شده در گذشته و تــفــکــر عــمــیــق و انتخاب راه های درست در آینده ، بتوانند کارنامه ی قابل دفاع و تقدیر آمیزی از خود برجای بگذارند .

ای کاش همه ما ( جناب آقای احمد علی بابایی ، شطرنج دوستان همدانی ، اعضای هیأت شطرنج استان همدان ، پایگاه همدان شطرنج ) با تأمل بیشتر در گفتار و رفتار خود ، اجازه ی دور شدن از هدف مشترکمان که همانا پیشرفت ورزش شطرنج استان همدان ، دست در دست هم است ، را به خود ندهیم ؛ تا تعداد انگشت شماری "شطرنج نمای منفعت طلب" نتوانند با آتش افروزی و دامن زدن به تفاوت دیدگاهای هریک از ما نسبت به هم و شطرنج ، به اهداف غیر شطرنجی شان برسند .

آرزوی که می تواند محقق شود ...

( او به شایستگی بیست سال رئیس هیأت شطرنج استان همدان بود )

برای شادی روح پدر معنوی شطرنج استان همدان

حاج محمدعلی هاشمی فرا

مرد بزرگی که آرزوی بازی شطرنج را در استان همدان باور کرد و بر باورش اصرار ورزید و ورزید تا آنجا که همه باورش کردند و همچون باغبانی دلسوز از این نهال سست و بیجان ، بیست سال مراقبت کرد تا بتواند ریشه بزند و به درختی بالنده تبدیل شود که امروزه من و تو و همگان از میوه هایش استفاده نمائیم ...

صلوات

شطرنج دوستان هم استانی

درحال حاضر حمایت از هیأت شطرنج استان همدان

وظیفه ی یکایک ماست

{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }

www.hamadanchess.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر